U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Activiteiten

  • Zomervakantie van 19 juli tot 30 augustus.

  • Mindful Walk op donderdag 29 juli om 19 uur Info

  • Yoga buiten op zaterdag 14 augustus om 10 uur  Info

  • WE MOGEN WEER . . . . blog 22-6

  • Yoga: Vanaf  30 augustus is er plaats op maandag 20.30 uur, donderdag 9.30, 19.00 en 20.30 uur.

  • BLOG:  De kunst van het niets doen Lees
     
  • Nieuwe video van les van 8 juli
    Gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

  • ZWANGERSCHAPSYOGA
    Meld je nu aan voor oktober op woensdagavond om 20.30 uur.  Link

    NIEUW IN SEPTEMBER spoedcursus zwangerschapsyoga Inhoud lessen Spoedcursus Inschrijven

  • Invitee: yoga iedere 2de dinsdag van de maand om 11 uur  14 september, 12 oktober, 9 november en 14 december.

We mogen weer . . . ( 22-6)

 

Ik heb al vele nieuwsbrieven en posts van collega's, het zwembad en de sport- en dansschool mogen ontvangen met deze korte en zo veel betekenende zin. We mogen weer . . . Eindelijk!

Na maanden van lesgeven op Zoom, stapje voor stapje terug naar "normaal". Eerst met één persoon de les en en later wel met twee. Nu is het eindelijk zover en komen we weer als groep bij elkaar. Nog wel op anderhalve meter afstand. Hierdoor zijn de groepen kleiner geworden en de meeste "vol". Voor degenen die liever vanuit huis de les bijwonen kan dat op donderdagavond via Zoom of een videoles volgen op een moment dat het jou uitkomt. Deze zijn te vinden op de website. Er is op woensdag een buitenles voor degenen die dat graag doen.

Het vroeg van mij veel flexibiliteit en digitale vaardigheid, die er niet altijd en op het juiste moment was. Ik kan er nu om lachen . . . maar alles wat er mis kon gaan is wel eens misgegaan. Veel heb ik er van geleerd. Zo ben ik niet zo bleu meer voor de camera en hoeft het niet optimaal. De video's geven ook mogelijkheden wanneer ik ziek ben, in de vakantie en bij afwezige zwangeren die toch de les kunnen volgen. Dus Zoom houd ik erin.
Er was doorzettingsvermogen nodig en het zoeken naar inspiratie om verder te gaan. Ik miste het persoonlijke contact en de wisselwerking met jullie in de les. Frusterend was het teruglopend aantal cursisten gedurende het jaar. Er was ook dankbaarheid voor degenen die bleven, degenen die doorbetaalden terwijl er geen één les gevolgd werd en de vele manieren van steun die ik heb mogen ervaren. Het was veel om mee te dealen. Ik heb bewust steken laten vallen. Daarom heb je de nieuwsbrief zo lang niet ontvangen. Dat schoot er bij in. Lange tijd geen spam!

Nu mag ik, nu mogen wij weer een beetje gewoon verder. Vorige week hadden we elkaar gelukkig nieuwjaar kunnen wensen, met de eerste les hier beneden met de zomervakantie al in het vooruitzicht.

Wil jij ook beginnen met yoga? Vraag een proefles aan. Aanmelden
 

De kunst van het niets doen (12-1)

 Door de opeenvolgende lockdowns zijn enkele van mijn werkzaamheden stil komen te liggen.

Het voorbereiden van nieuwe of het onder de aandacht brengen van bestaande activiteiten hoeft nu niet. Dit levert naast een gevoel van rust, soms ook een gevoel van onvrede of nutteloosheid op. Ik heb nu eenmaal graag iets om handen. Yoga & meditatie is voor mij ook wel de kunst van het niets doen. Eerlijk gezegd gaat het me niet zo goed af, maar ik blijf - samen met jullie - oefenen.

Als ik op de automatische piloot op deze gevoelens reageer bekijk ik alles door een gekleurde bril, waardoor het lastig kijken is. Niet bewust van welke gedachten hiervoor verantwoordelijk zijn. Kijkend door deze bril, samen met de weersgesteldheid en het schaarse licht in deze periode van het jaar, bevind ik me al snel in een negatieve spiraal. Als ik me echter bewust ben van deze gedachten ontstaat er een bewuste keuze van reageren. De gedachten geloven of er vraagtekens bij zetten. Door deze vraagtekens ontstaan er andere gevoelens en ontstaat er een andere reactie.

Van een afstandje kijken naar wat er in je lichaam, je gevoelens en je gedachten opkomt. Het is wat we vaak doen in meditatie of in de ontspanning aan het einde van de yogales. Dan is het overzichtelijk, toepassen in het dagelijks leven een uitdaging. Maar zeer de moeite waard.

Hoe doe jij dat? Weg uit de negatieve spiraal? Heb je tips en tricks? Mail

Nieuwsgierig geworden? Begin februari start er een Mindfulness Training. Meer informatie.

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?