U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

Activiteiten

  • Yoga:  Inschrijven  voor het nieuwe seizoen weer mogelijk. Er zijn verschillende plaatsen beschikbaar. Gratis proefles op vrijdagochtend om 9.30 uur. Rooster

  • Zwangerschapsyoga: vanaf 21 augustus is er weer plaats op maandag om 19.15 uur en op woensdag om 20.30 uur.
    Meld je aan met uitgerekende datum, naam, adres en telefoonnummer. 

  • Kinderyoga op het strand aansluitend op het verhaal van Sanne dat om 14.45 uur begint. De yogales start om 15.00 uur. Op woensdag 6 september
    Bij regen is het in het Spectrum.

  • Zomervakantie tot 21 augustus 2017.

  • Ochtendgeluiden in Kwintelooijen op 2 september om 6.30 uur.  Meditatie en muziek. Meer info

  • Babymassage maandag 4 of woensdag 6 september om 9.30 uur in overleg met moeders. Meer info

  • Dinsdag 12 september workshops Zonnegroet en ontspannen met klankschalen. Meer info

  • Informatiebijeenkomst Mindfulness Training op 26 september. Meer info

Oefening

DE KAT - MARJARIÃSANA


Uitgangshouding: 
Plaats de knieën onder de heupen en de polsen onder de schouders. Als dit niet prettig is, steun je in plaats van op de handen op de onderarmen. Je hebt dan de ellebogen onder de schouders.
 
 


 
Beweging:
  • Breng het hoofd omlaag en merk op dat de rug de neiging heeft bol te worden. Geef aan die neiging toe. Merk je op hoe de buikspieren aanspannen? De kruin en de stuit wijzen nu omlaag.
  • Breng daarna het hoofd weer omhoog. Voel je hoe de rug de neiging heeft hol te worden als je het hoofd optilt? Geef aan die neiging toe. De kruin - boven op je hoofd - en de stuit wijzen nu omhoog. 
  • In de beweging blijft het hoofd sturen en de wervelkolom volgt. Ga met de beweging door en doe het zo dat het prettig voelt. Is het lastig? Vraag dan iemand de handen op je onderrug te leggen en laat de handen en daarbij de onderrug inzakken (hol) en duw daarna de handen en onderrug omhoog (bol).
  • Als de beweging makkelijk gaat dan kun je in het ritme van de adem bewegen. Uitademend maak je de rug bol en inademend hol. Neem daarna de tijd om op te merken hoe je lichaam voelt.
Deze oefening is goed voor:
Het soepel maken van de onderrug bij spanning en sterker maken van de buikspieren. Verruimen van de adem in de buik.
 
Ik wens je veel plezier met deze oefening!

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?